خواهر کوچولو

خواهرکوشولو

خواهر کوچولو

خواهرکوشولو

خداحافظ به شرطی که بفهمی تر شده چشمام...

عالمی باید ساخت و از نو آدمی.... 

سلام 

وقتی که فکر می کنی دوستات ازت دلخورن. وقتی که می بینی ازشون دور شدی بدون اینکه خودت بخوای، وقتی می بینی که نمی تونی دوباره مثل قبلا بیای و ببینیشون چیکار می کنی؟؟؟ 

من میزنم زیر گریه! مثل الان!!!! 

شاید دیگه نیومدم!!!!!!! 

شاید.... 

الانم بودن اینجوری من فرقی با نبودن نمی کنه! 

دیگه نمی تونم اینجا بنویسم. 

شاید یه روزی برگشتم....  

یه بغض تو گلومه 

بر می گردم..... 

اگه گفتم خدا حافظ 

نه اینکه رفتنت ساده است 

نه اینکه می شه باور کرد 

دوباره آخر جاده است 

خدا حافظ واسه اینکه نبندی دل به رویا ها  

بدونی بی و تو و با تو همینه رسم این دنیا  

سعی کردم نباشم. سعی کردم که ننویسم. سعی کردم از اینجا دل بکنم. نمی شه

نشد. نمی تونم. اینجا بخشی از وجودمه. اینجا من منم. اینجا خودمم. می خوام باشم. همینجا. فقط یه روز فقط یه روز از خدافظیم گذشته. اول از همه خودم پشیمون شدم. می نویسم. همه روز هامو. همه حرفامو. مهم هم نیست هر کی می خواد ازم بد بگه بگو بگه. من همینم!!!! یه دختر ناز نازی نق نقوی لجباز از خود راضی!!!! هر  چی که می نویسم هم سر و تهی ندارن. نه بار علمی داره نوشته هام و نه بار معنوی. فقط یه سری حرفه که برا دل خودم می نویسم. اونقدر که دوستای مجازیم واسم مهمن، شده که دوستای حقیقیم مهم نباشن!!!!

ممنونم. ممنونم ازت که یادم انداختی که من واسه چی نوشتم و اینهمه سخت نگیرم. مثل سابق.

دوم:

 توی یه ظهر داغ بندر، داشتیم می اومدیم خونه. زیر یه سایبان کنارش یه عالمه هندونه با یه ترازو، چهار زانو نشسته پیرمردی که توی دستش یه چیزیه. یه کتابه. کوچیکه و درست مشخص نیست داره چی رو زمزمه می کنه. دقیق که نگاه می کنم می بینم که داره قران می خونه. یخ می کنم!!!! اشک تو چشام حلقه می زنه...

خدایا منو ببخش!

 

نظرات 34 + ارسال نظر
وحید یکشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 10:45 ب.ظ http://www.arinoos.blogsky.com

سلام
خوبی؟
داری میری؟
تجربه به من ثابت کرده که اینجور وقت ها اصرار به ماندن نکنم.
موفق باشی
فعلا...

آقا موشه دوشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 12:02 ق.ظ

بشین مینیم باآآآآآآآآآآ
سروناز میام میزنم شلوپلت میکنماااااااا

اون روی منو منو ندیدی :دی

جدا انقد واست راحته از اینجا و دوستات دل بکنی ؟؟!!!!!!

یه روزی منم همین حس تورو داشتم الانم دلم به نوشتن نمیره ولی هیچ وقت حرف از رفتن نزدم چون واقعا به همتون عادت کردم باهاتون زندگی کردم خیلی وقتامو با شماها گذروندم
خدا حافظ واسه اینکه نبندی دل به رویا ها !!!!

بی معرفت حالا که به بودنت عادت کردیم میخوای بری!!!!


رانیا سه‌شنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 01:42 ق.ظ http://13661362.blogfa.com/

سلام همه ما یه جورایی یه بخش وجودمون به همین دنیای مجازی وابسته است. جایی که بدون هیچ مخالفتی میشه احساساتتو بروز کرد کاری که دراین دور زمونه کم میشه انجام داد. اماباش باش و بنویس به خاطر خودت به خاطر دلتنگی هایت

شب سه‌شنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 02:49 ق.ظ

بی گمان دلتنگی حد ومرز ندارد انچنان که شادی ولبخند. فرقی نمی کند دشمن باشی یا دوست کودک یا پیر وجه مشترک انسانی مارا خویشاوند میسازد گاهی احساس می کنم چیزی دیگر نمی سوزد در تنم وسرمایی تلخ وهراسناک پیرامونم را فرا گرفته ، وکلمات هیچ کاری نمی توانند برای من انجام دهند کلمات تنها دارایی من .چه میشد اگر پاییز ذهن هم چون پاییز طبیعت پر از خوشه های ابر وقله های قامت بر افراشته بود وهمگان را سر آن بود که در چشمان ما بنگرند ویخ غم را به لبخندی ونگاهی آب کنند.اما دراین بی حرکتی ورخوت همچنان امشب آتشی در من شعله می کشد آتشی آنسان که حرکت نمی بخشد اما می سوزاند وخاکستر می کند .تنهاییت را وترست رامی فهمم با کلماتی که در عمق جانم زبانه میکشد ونسیمی اندوهگین که در این شب خسته اصل خویش را به یادم می آورد .ومرا بی پناه ترین آواره این شب می کند .حتی مرغی هم نمی خواند در این شب ..اما این اندوهی که همیشه در ژرفایی شادخویی خویی من است اندوهیست دلپذیر که بی آن دیگر من من نیستم پس نمی خواهم چهره ام را به دستمالی فرو پوشم تا به مرگی که در من است خو کنم نمی خواهم به هیابانگ شور انگیز حسرت خورم.حال که می دانم توان تحملم هست پس شکوه نمی کنم ...نمی دانم این کلمات سرگردان درمن چرا برای تو نوشته می شود شاید به خاطر اینکه دریا نیز می میرد روزی اما تردید ندارم که هرگز نمیرد انکه دلش زنده گشت به عشق ثبت است بر جریده عالم دوام ما ...

JesUs TeaRs سه‌شنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 07:42 ب.ظ http://lvlasiha.blogspot.com

سلام سروی جون..
ما آدما زود فراموش می شیم!!..چه خوب باشیم چه بد..!!
سروی جون سعی کن بخاطر خودت بنویسی و بخاطر خودت در اینترنت و هر جای دیگه حضور پیدا کنی..اینجوری لااقل از دیگران دلخور نمی شی و ازشون انتظار نخواهی داشت!!..چون ما بخاطر دیگران زندگی نمی کنیم!!....
منتظرت هستیم بیایی.. :)

رویدر دانلود چهارشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 12:30 ق.ظ http://rooydardownload.blogfa.com/

سلام
با آرزوی سعادت و سربلندی
با سر زدن به وبلاگ رویدر دانلود ما را از نظرات سازنده خود بهره مند نمایید.

سلی چهارشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 12:19 ب.ظ

کجاااا؟؟؟؟!؟!

ستاره سرخ چهارشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 10:03 ب.ظ http://redstar1.blogfa.com

سلام
نه دیگه نشد٬چرا بری.اینجا یه جایی که آدم وقتی میاد همه چیزو فراموش می کنه یعنی غمهای دنیا رو پاک فراموش می کنه و میره توی یه عالم دیگه و خودشه جای همه کس می ذاره که داره مشکلات همه راحل می کنه.من که این احساس را دارم.پس نرو چون از این صفحه ی مجازی رفیق فابریکتر گیرت نمی یاد

یوسف پنج‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 12:33 ب.ظ

سروی جون کامنت من رسید؟!..تگه نرسید به صورت فشرده بگم که..کوجا می خوای بری؟؟..بازم هر جا بری برمی گردی همین جا..اگه واسه دلت بنویسی این جا جاودانه می شی!!

مجتبی یوسفی جمعه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 10:39 ق.ظ http://ververehgis.blogfa.com

نبینم خواهر کوچولوی همکلاسی ناراحت باشه

گاهی اوقات خیلی به آدما سخت می‌گذره

ولی باید به این چیزا عادت کرد

ببخشید اگه دیر میام ! همش ویندوزم خراب می‌شه

منم فقط با rss هام زنده هستم

چون ویندوز رو عوض می‌کنم همه اش رو از دست می‌دم و از دوباره که rss می‌زارم خیلی ازدوستان از قلم می‌افتن !

ببخشید خلاصه ! دیروز داشتم می‌رفتم بیرون یه دفعه یاد وبت افتادم و گفتم راستی خبری از خواهر کوچولوی ما نیست !

بعدش که نیگاه کردم دیدم اصلا یادم رفته rss تورو به لیستم اضافه کنم

تند و تند اومدم اضافه کردم

الان هم باز دوباره دارم آماده می‌شم که با مصطفی بریم یه جا برای تعمیر شبکه

بقیه مطالب رو به تدریج می‌خونم ...

اینقدر ناامید نباش ، دیدی که منم وقتی ناامید می‌شم چجوری می‌شم ! رگ آبانیم می‌گیره ! حالا بیا و درستش کن

در مورد اون پیرمرده هم به نظر من باید آدما شکر گذاری رو اینجوری یاد بگیرن ... می‌دونی چقدر برکت داره توی زندگیش ! خیلــــــــــــــی

آدم هیچی نداشته باشه ولی خدای خودش رو داشته باشه ، از هزار تا غنی هم غنی تره

امروز صبح گوشیم رو تنظیم کرده بودم که برای نماز زنگ بخوره

یادم میاد که زنگ خورد و من گردن شیکسته خاموشش کردم و دوباره خوابیدم !

به همین سادگی نماز صبح رو نخوندم

واقعا غرق دنیا هستم ...

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم ... وروره گیس

مریم جمعه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 04:57 ب.ظ http://onlyrooydar.blogfa.com/

سلام بچه ها
امان از دست این دایی جان ما
مارو هم انداخت تو خط وبلاگ نویسی واینترنت و فناوری و ...
اگه لطف نماییدمنو هم به اسم ((دست نوشته های مریم خانوم)) لینک کنین ممنون میشم.
حتما بهم سربزنین.
البته نظر یادتون نره هااااااااااااااا
بای

عشق تنها ارزوست جمعه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 10:38 ب.ظ http://www.shima2009.blogfa.com

شما در وبلاگ عشق تنها ارزوست لینک هستین

سرباز شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 09:58 ق.ظ

سلام
بازم شرمنده دیگه دل دماغی برای نوشتن ندارم یه مدتی میرم کنار
ولی کوتاه نمیام بازم شرمنده

ایران پیکس شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 11:14 ق.ظ http://iranpix.blogfa.com

سلام
خسته نباشید
به منم سر بزنید
خوشجال میشم

عکسهای شراره رخام که خیلی عکسهای توپی هست!!! حتما ببینید
http://www.iranpix.blogfa.com/post-692.aspx


مدل لباس چرم برای خانوم ها که اینم خیلی عکس های باحالی داره
http://www.iranpix.blogfa.com/post-691.aspx

منتظرم
بای بای

مشتاق یکشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 02:57 ب.ظ

سلام.انشاالله تو تموم مراحل زندگیتون موفق باشین. ترانه الهی قربونت برم از شهرام صولتی تقدیم به شما.

همشهری دوشنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 03:26 ب.ظ

خیلی کار خوبی میکنی کم کم با رفتن شما همه می فهمند که وبلاگ دفتر خاطرات نیست شاید آبروی وبلاگ نویسای رویدر هم برگرده ولی اگه میشه با موشک برو که سریع تر میره و احتمال برگشتشم کمتره

ممنون از لطفتون!!!!!
اگه با این قضیه مشکل داری می تونی نیای و نخونی.
من واسه دل خودم می نویسم!!!!
کسایی که میان و می خونن خیلی هم به من لطف دارن و منم قدردان محبتاشون هستم.
هیچ اجباری توی اومدن به اینجا و خوندن حرفای من نیست

ماه کوچولو پنج‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 01:40 ق.ظ http://www.zojha.blogfa.com

رویای خیس پنج‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 03:54 ق.ظ http://hamsafar00eshgh.blogfa.com

به هر کاری اراده کنیم, تواناییم
اگر آن گونه که سزاوار است پیگیر آن باشیم

دوست جمعه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 08:58 ق.ظ

خشت اول چو نهد معمار کج / تا ثریا می رود دیوار کج

دوست جمعه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 09:08 ق.ظ

شما میگید :عالمی باید ساخت و از نو آدمی....
چرا از نو شروع نمی کنی به ان ایزد شما توانای ان را دارید یک انجمن وبلاگ نویسان رویدر از را اینترنت راه اندازی کن و خودت به عنوان اواین مونث رویدر در راه اندازی وبلاگ مدیرت کن تا بتوانی از این جا شروع نمایید تا روی که این وبلاک از دیگران پیشه گیرد. لازم ذکر است شما باید از تمام وبلاگ نویسان رویدر دعوت نمایید در این طرح شرکت نمایین تا بتوان یک تغییر تحول هدف من در وبلاک های رویدر ایجاد نمایید که زمان زیادی نیاز دارد

همشهری یکشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 01:39 ق.ظ

گاهی وقتا آدم چیزایی رو در رویدر میبینه که از رویدری بودن خودش خجالت میکشه و از اینکه میبینه بعضی ها به خاطر موقعیت خودشون دیگران رو قربانی منافع کثیف خودشون میکنن جز اظهار تاسف کار دیگری نمی تونه بکنه .
قضیه از اینقراره که بعضی از کارمندان مرکز بهداشت رویدر اومدن طی نامه ای محرمانه خواستار استعفای دکتر درمانگاه شدند وحتی دکتر درمانگاه را هم تهدید کرده اند دلیل خنده داری که برای این کار خودشوندارن این بوده که دکتر با ما بد رفتاری میکنه
اینجانب علیرغم احترامی که به پرسنل خدوم مرکز بهداشت رویدر دارم روی سخنم با آن تعداد اندکی است که روز قیامت را فراموش کرده و اسیر هواهای شیطانی خود شدند .
دکتر علیرضایی و دکتر جمالی هر دو محبوب مردم رویدر هستند آیا تا بحال شده که کوچکترین احمالی در کارشان بکنند آیا تا بحال شده با مردم بدرفتاری کنند ؟ جرم دکتر علیرضایی این هست که از روز اول به تمامی کارمندان مرکز بهداشت امر کرده که حق ندارند در ساعت اداری به امور شخصی در خارج از مرکز بهداشت بگذرانند . جرم او این هست که به کارمندا ن خودش گفته که ساعت وروود و خروج کارمندان را کنترل میکنند تا حق مردمی که از راه دور می آیند ضایع نشود . جرم او اینست که برای بهتر شدن کیفیت خدمات از هیچ کوششی دریغ نمی کنند . همه شما مردم رویدر شاهدید و بارها دیده اید که کارمندان مرکز بهداشت در ساعت مقرر در سر کار خود نیستند و یا با ماشین شخصی خود در حال مسافر کشی هستند و یا در حال گپ زدن و خندیدن هستند و و زمانی که دکتر با آنها برخورد میکنند زورشان می آید حرف حق را تحمل کنند بارها و با ها شده که کارمندان در سر ساعت مقرر در سر کار خود نبوده اند و زمانی دکتر از آنها سوال میکند که دلیل دیر آمدن شما چیست به چهره مبارکشان بر می خورد
شرم بر شما اف بر شما کارتان را به جایی رسانیده اید که حتی دکتر درمانگاه را تهدیید میکنید ؟
آقای ا.د شما چکاره هستید که برای دکتر درمانگاه تعیین تکلیف میکنید واو را تهدید میکنید که از اینجا برود ؟ شما چه حقی دارید که به دکتر میگویید این درمانگاه نیاز به دکتر ندارد و چگونه است که برای مردم رویدر و اطراف تعیین تکلیف میکنید . آقای ع .د شما که که هیچ وقت سر کار نیستید از خود خجالت نمیکشید که وقتی یک خیر ی برای مرکز بهداشت رویدر حاضر میشه کمک میلیونی بکنه به خاطر اینکه از طریق شما و کانال مربوطه اقدام نکرده دست رد به سینه اش میزنید .
آقای خ.ز شما که فقط به فکر مسافر دربستی بندرت هستی خجالت نمیکشی با اینها همکاسه شدی شما مردم بهوش باشید کلی از اموال دندانپزشکی مرکز بهداشت در طی این دوسال به علت عدم مراقبت صحیح همه خراب شدند به خاطر بی دقتی به خاطر بی توجهی به خاطر عدم دلسوزی به خاطر اینکه اینها فقط به فکر استحکام موقعیت خودشان بوده اند و حالا که دکتر درمانگاه میخواد با اینها برخورد کنه متاسفانه این از خدا بیخبران دست به طوطئه ای میزنند که برای همیشه از شر این دکتر خلاص شن . از امروز به اینها هشدار میدهم که مراقب اعمال خود باشند و الا پرونده تک تک آنها را بر ملا خواهم ساخت تا مردم هم بفهمند که پشت پرده چه خبرهایی میباشد . دوباره تکرار میکنم که روی سخنم با همه پرسنل مرکز بهداشت نیست بلکه با تعداد اندکی از کارمندان این مرکز می باشد پیشاپیش دست آن تعداد کارمند زحمت کشی که خالصانه برای خدمت به مردم کار میکنند میبوسم


شاتل یکشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 02:52 ق.ظ http://shatel-ruydar.blogfa.com

وبلاگ شاتل رویدر هر روز با مطالب جدید به روز میشود جهت استفاده بهتر از خدمات شاتل و دریافت اخبارجدید رایانه به این وبلاگ سر بزنید

تندیس یکشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 03:48 ق.ظ http://piroozi67.blogfa.com

وبلاگتون جالبه به ما هم سر بزنین.نظر یادتون نره.

وحید چهارشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 10:41 ب.ظ http://www.arinoos.blogsky.com

سلام گلم
خوبی؟
من آپم
هر وقت فرصت کردی بیا و چند خطی ازش بخوان
با آرزوی بهترین ها
فعلا...

مرخصی جمعه 1 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 10:01 ق.ظ

معلمی رو تخته تساوی را چنین نوشت.
یک با یک برابر است.
از میان جمع شاگردان یکی برخاست
به آرامی سخن سر داد:
تساوی اشتباهی ، فاحش و محض است
نگاه بچه ها ناگه به یک سو خیره شده و معلم مات بر جا ماند
و او پرسید. اگر یک فرد انسان واحد یک بود
آیا باز یک با یک برابر بود؟
سکوت مدهوش بود و سوال سخت
معلم خشمگین فریاد زد
آری برابر بود
و او با پوز خندی گفت: اگر یک فرد انسان واحد یک بود
انگه زر و زور به دامن داشت بالا بود
و انکه قلبی پاک و دستی فاقد از زر داشت پایین بود
اگر یک انسان واحد یک بود
انگه صورت نقره گون چون قرص مه می داشت بالا بود
وآن سیه چهره که می نالید پایین بود
اگر یک فرد انسان واحد یک بود
این تساوی زیر و رو می شد
حال می پرسم یک اگر با یک برابر بود
نان و مال مفتخوران از کجا آماده می گردید
یا چه کسی دیوار چین ها را بنا می کرد؟
یک اگر با یک برابر بود
پس آن که پشتش زیر بار فقر خم می شد
یا که زیر ضربت شلاق له می شود
معلم ناله آسا گفت"
بچه ها در جزوه خویش بنویسید
که یک با یک برابر نیست.
(خسرو گلسرخی)

بزرگترین مرکز دانلود رویدر یکشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 05:12 ب.ظ http://rooydardownload.blogfa.com

سلام وبلاگ جالبی داری به رویدر دانلود هم سری بزن و اگه با تبادل لینک موافقی ما را با اسم رویدر دانلود لینک کن و بگو تا شما را به چه اسمی لینک کنیم؟

کانون الغدیر دوشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 01:46 ب.ظ

شب شعر

یادیار

به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)
با حضور شاعران مطرح استان
زمان:13خرداد 88ساعت 21

مکان دبیرستان نجمیه (شهیدباهر)رویدر

علاقه مندان میتوانند جهت کسب اطلاعات بیشتر وشرکت در شعر خوانی

به کانون فرهنگی هنری الغدیر رویدر مراجعه نمایند

دلتنگ سه‌شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 03:52 ب.ظ http://3tarehyeshab.blogfa.com

سلام گلم نکنه بری خیلی دلم برای نوشته های قشنگت تنگ میشه
خوشحال میشم سر بزنی اگه میشه منو با اسم (هرچه میخواهد دل تنگت بگو) لینک کن

کیانا چهارشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 10:33 ق.ظ http://best1988.blogfa.com

سلام همینجوری داشتم یه گشتی تو اینترنت میزدم که وب شما رو دیدم .
من یه جورایی واسم ثابت شده که حرف کسی واسم مهم نباشه خداییشم حرف مردم و اینکه چه دیدگاهی در مورد من دارن و چه حرفی میزنن اصلا مهم نیس میخوان خوب بگن میخوانم بد بگن مهم اینه که آدم خودش خودشو بسازه نه اینکه حرفای مردم بخواد شخصیت تو رو بسازه سعی کن واسه خودت زندگی کنی و تا حدی که شخصیتت اجازه میده هر جور دوس داری زندگی کنی هر کی هر چی هم دلش میخواد بذار بگه به قول یه روانشناس :همیشه نیمی از افراد با نیمی از افکار ما مخالفند .دلیلی نداره ما واسه اونا زندگی کنیم ..

تکسور رویدری چهارشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 03:34 ب.ظ http://texor.blogfa.com

سلام همشهری عزیز یه وب جدید ساختم و توش شعر میذارم (البته اگه بشه اسمشو گذاشت شعر) میخوام بیای و نظرتو بدی منتظرتم دیر نکنیا ...

یاری سبز جمعه 8 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 03:26 ب.ظ http://sabzyari.mihanblog.com/

حامیان موسوی در رویدر

حامی شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 10:17 ق.ظ http://WWW.ROYDAREPAK.BLOGFA.COM

در این بازار مکاره که راه انداخته وب پاره یکی مضحک تر از او هم خیال شیطنت داره

ادامه این شعر رو در وبلاگ جدید و جذاب رویدرپاک بخوانید.
لطفا مرا هم لینک کنید

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 01:07 ب.ظ

بیجا گفته هر کی بگه تو لوسی اصلا حالا که اینجوریه من میمیرم برای آدمهای لوس ونق نقو

آرش یکشنبه 11 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 05:38 ب.ظ http://www.arash-akon.blogfa.com

سلام وبلاگ قشنگی داری منم تازه وبلاگ ام درست کردم یسری بزن امیدوارم خوشت بیاد نظر یادت نره.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد