خواهر کوچولو

خواهرکوشولو

خواهر کوچولو

خواهرکوشولو

می خوام بدونم که اساس دل بستن چیه؟

چرا چند صباحی دلمون رو به یه چیز خوش می کنیم. یه چیزی که فانیه، از بین میره، دوومی نداره! خودمونم می دونیم که عمر این احساس شاید یه روز، یه هفته، یه ماه یا هم یه سال بیشتر نباشه. با این وجود، خودت رو درگیرش می کنی!

این فکر چند وقته ذهنم رو مشغول کرده! 

نظرات 22 + ارسال نظر
جوان شنبه 13 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 02:36 ب.ظ http://javanruydari.blogfa.com

چرا دل میبندیم؟فکر کنم هر دلبستنی پاسخ یه یک نیازه وامید یه آنکه با به دست آوردن چیزی که به آن دل بسته ایم نیازمان نیز برطرف شود درسته که بعضی وقت ها ممکنه این دلبستن زودگذر باشه ولی همان لحظات اندک نیز باعث میشود ما لحظات خوبی را داشته باشیم که بعضی وقت ها ارزشش را دارد که آدم زحمت دل کندن از آن را نیز به جان بخرد البته خیلی از نیازهای ما نیز دائمی نیستند

خیلی وقتا به دست نمیاریم. کم کم خودش میره این احساس.
من نمیگم که نباشن این احساس ها و می دونم اگه نباشن سخته! سخته همه چیز سخته!
دلیلش نیازه!
اینو بهش فکر نکرده بودم

قاصدک بی خبر شنبه 13 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 03:50 ب.ظ

سلام گلم خوبییییی؟

خوش می گذره..چی بگم !؟شاید چون منطقی فکر نمی کنیم و احساسی تصمیم می گیریم!!

سلااام عزیزم
راستش خسته ام از این احساس های گاه و بیگاهم!

[ بدون نام ] شنبه 13 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 09:12 ب.ظ http://silent

سلام حال شما
این یکی ازدغدغه های ها جون تو این سنو ساله که فکر می کنم تنها کسی حرفهای مارو می فهمه خوده وجودی ما است
در کل دل بستگی به هر چیز در دنیا فانی است
البته دلبستگی انواعی دارد ولی این رو مطوئن باشید که که اگر آدمی احساس دلبستگی که نوعی عشق است در وجودش باشد مهم نیست که کم پیدا میشه اون طرف قضیه مهم نیست چیه هر جا باشه موفقه
دودلی و دلبستگی زود گز و سر دوراهی قرار گرفتن چیزی که نمی شه کاریش کرد و گذر زمان همه چیز رو درست می کنه اینکه شما از قبل آیند شو می بینید قابل تحسینه
همین مسائله که آدمی رو آبدیده می کنه
فقط می تونم بگم درکتون می کنم که بازم نمی تونم اونجور که شما می خواهید درکتون کنم

سلام
یه جورایی برام سوال شده دلیل این دلبستگی های گاه و بیگاه که خودمونم میدنیم اشتباهه چیه! دلیل وجودش دلیل این احساس اصلا چرا این تو وجودمون هست؟
اینو میدونم که اگه نبود زندگیم خیلی سخت می گذشت!
اونجور که تو ذهن منه این سوال باید تو ذهنم باشی که بدونی ولی همین قدر که درک میکنی برام کافیه و خوشحالم میکنه

پرنده تنها یکشنبه 14 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 08:59 ق.ظ http://parande-tanha.blogsky.com

من درگیرش نمیکنم ...

خیلی خوبه

میکائیل یکشنبه 14 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 01:34 ب.ظ http://hollyangel.blogfa.com

منو لینک کن ممنون

باشه

سعید یکشنبه 14 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 09:59 ب.ظ http://mastaneh.blogsky.com

سلام ...

اگه جوابش رو پیدا کردی حتما بهم بگو! چون منم این درگیری رو شدیدا دارم!!!
در کل سیکل مسخره ایه ... دل ببند بعد بکن...

سلام
اره خیلی مسخره است
باشه میگم بهت

یک دل بسته دوشنبه 15 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 02:09 ق.ظ

شاید گشنته .شک نکن برو یه چیزی بخور تلف نشی؟

اسطوره دوشنبه 15 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 02:17 ب.ظ

اساس دل بستن اون چیز یا اون شخص مقابلمون نیست
بلکه این خود ماییم که برای بر طرف کردن نیاز فطری مون دل میدیم و دل می بندیم
و در وهله اول اهمیت نمی دیم که چقدر دوام داشته باشه.
اما سوالی که برای من پیش میاد اینه که چرا دیگران رو تو این مسئله مقصر می دونیم؟
چراکه : ز که نالیم که از ماست که بر ماست

اشکال از ماست. از دل ما!
اینو قبولش دارم

علیرضا رزمی دوشنبه 15 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 04:51 ب.ظ http://www.firefly255.persianblog.ir

آغاز


می بارد از دستش اعجاز، مردی که بالانشین است
تا عاشقی را بفهمید، هان! فرصت آخرین است!

سحری بکن با عصایت، تا نیل چشمم بخشکد
چشمان من رود رود است، دستان من گندمین است

ماییم و گاهی تغزّل، در کوچه باغ مزامیر
شعری بخوان از زبورت؛ تصنیفِ گل، دلنشین است!

ارزانیت باد قلبم، ارزانیت باد شعرم؛
این است دار و ندارم؛ دار و ندارم همین است!

می روید امواج دریا در پهنه داغ و آتش
آن روز آغاز عشق است، آغاز سبز زمین است.

زیبا بود

صدر دوشنبه 15 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 05:54 ب.ظ http://khodkar.blogsky.com

سلام!
دل بستن به چیزهایی که دوومی نداره یه جور زنگ تفریح بین دل بستن آدم ها به چیزهایی که با دوام هستن.
به نظرم توی این دنیا خدا دل بستن به چیزای فانی رو به انسان هدیه داده تا زجر انتخاب دل بستن های مکرر به چیزای فانی رو تجربه کنه تا شاید یه روزی سر عقل بیاد و خودش و با این چیزای فانی سرخوش نکنه.
موفق باشی
صدر

سلام
تجربه!
تا یح جایی خودم هم به این نتیجه رسیده بودم ولی یه مشکلی هست اونم اینه که «دل» عبرت نمیگیره!
البته این مشکل از اساس دل بستن نیست مشکل جای دیگست!
خیلی جالب و خوب بود

مرخصی سه‌شنبه 16 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 02:04 ب.ظ

به گفته دکتر انوشه اساسا دل بستگی ماها مانند آنتین تلویزیون است که هر امواجی را دریافت میکند چون دل به خدای مجازی بسته ایم. و وقتی دل ما مانند دیش ماهواره یک موج دریافت نمود و ان خداوند واقعی باشد ان وقت دلبستگی ما دائم می باشد به امید ان روزی که باد های روزگار دیش های قرمز رنگ زنگ زده ی ما را به سوی مخلق مجاز حرکت ندهد.

منم منتظر همون روزم

توان موثر۱ چهارشنبه 17 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 11:18 ق.ظ

سلام
ابتداد تشکر می کنم از طرح یک سوال زیبا و درادامه می خواهم نظرات صاحبان نظر این وبلاگ را بررسی نمایم و نظر شخصی خود را اعلام نمایم.و در اخر پیشنهادی دارم برای این وبلاگ
سئوال: می خوام بدونم که اساس دل بستن چیه؟
چرا چند صباحی دلمون رو به یه چیز خوش می کنیم. یه چیزی که فانیه، از بین میره، دوومی نداره!

جواب صاحب نظران:
1- (جوان):چرا دل میبندیم؟فکر کنم هر دلبستنی پاسخ یه یک نیازه وامیدیه که نیازمند اشباع شدن دارد.(انچه به دل بستگی دارد)

پاسخ من :اگر ما بیاییم به هر پاسخ دل پاسخ بدیم تا ان را راضی نماییم ایا امکان ندارد از جاده ی اصلی منحرف میشویم.و وارد جاده های میشویم که در انتهای ان جاده ی خاکی جاده های هست و هیچ وقت جاده اصلی را پیدا نمی کنیم . دوستی در دلی نمود :من دوست داشتم دوست دختر های با تیپ های مختلفی داشته باشم و موفق شدم چند تای را دوست خود نمایم اما دیدم که این کار فایده ای ندارد با خودم گفتم یکی را انتخاب نمایم و دیگران را کنارمی زنم ان دختری که می خواستم را انتخاب نمودم اما زمانی که دوست دختر های دیگر من را با او دیدن زمینه از هم پاشی چنین دوستی ما را فراهم کردن و هر روز دوست دخترم از من شکایت می کرد که که این خانم گفته که فلان روز با او بودی و ... به جای رسید که من به هیچ کدام نرسیدم ....

2- ( اسم ندارد): تنها کسی حرفهای مارو می فهمه خوده وجودی ما است!

پاسخ من :خواهر کوچولو که یکی از شما است اگر این سوال برای پیش نمی امد چنین سوالی را طرح نمی نمود پس نیاز دارد نه فقط ایشان بلکه همه ماها نیاز مند مشاوره هستیم.و بخش دوم نظر ایشان که احساس دلبستی که نوعی عشق باید اشباع شود هر چند که کم باشد.من قبول ندارم چون دلبستگی کم ادمی تجربه نکند بهتر است زیرا زمینه ی منحرف شدن از مسیر اصلی را فراهم می کند مثل گناهی است که هر بار ادمی با انجام دادن ان نقطه سیاهی بر روی دل او به وجود می اید و نتیجه ان انحراف از مسیر اصلی است.

3- در جواب اسطوره این مرحله که شما فرمودید مرحله قبلی است و اساس دلبستکی مرحله دلبستن است مرحله بعدی می باشد. (مرحله ی که بدان دل بسته ایم چه کم و چه زیاد حالا ما چه کار کنیم )

4- (صدر) : به نظرم توی این دنیا خدا دل بستن به چیزای فانی رو به انسان هدیه داده تا زجر انتخاب دل بستن های مکرر به چیزای فانی رو تجربه کنه تا شاید یه روزی سر عقل بیاد و خودش و با این چیزای فانی سرخوش نکنه.

پاسخ من:اساساوجود شیطان یک نعمت است چون انسان مومن در ایمانش شاداب تر و در تقوایش پر تحرکتر خواهد شدنیاز است اما تجربه کردنی که بعد برای آدمی پشیمانی دارد نباید تجربه کند(در چیز های که مضر بود آن تجربه شده است) زیرارسیدن به هدف را به تاخیر می اندازد.


اما نتیجه گیری من :باز با یک مثل تمامش می کنم دوستی داشتم از او پرسیدم در اینده می خواهید چه کاره شوی جوابم داد تنها شهر دار شدن و بس ازش پرسیدن حالا برای شهردار شدن کاری کرده ای گفت از چند سال پیش زمانی که یک هدف را برای خودم انتخاب کرده بودم و ان هم شهردار شدن از همان روز شهر های مختلف را بازدید نمود و طرح های برای زیبا شهرم پیاده نموده ام به قول او سنگ فرش خیابان هم از طلاست. پس کسانی موفق هستند که به یک هدف واحد دل بسته باشند.

سلام
ممنونم
همه توضیحات رو دادی و همه نظرا رو تفسیر کردی
جالب بود تفسیرات

مهربان چهارشنبه 17 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 03:01 ب.ظ http://http://peade.blogfa.com/

سلام گلم
موفق باشی
چه وب قشنگی داری
با تبادل موافقی؟
به من هم سر برزن وخبرم کن
بای دوست من منتظرتونم

سلام
مرسی
آره موافقم
باشه میام

داداش کوچولو چهارشنبه 17 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 07:00 ب.ظ http://dor.blogsky.com

سلام. فکر کنم منظورت اینه که دل به چیزی ببندیم که هیچ وقت تمومی نداره اما اون چیه؟ . . .
فکر کنم جوابشو پیدا کردم. . .
موفق باشی . .

آره
فهمیدی؟

مجتبی یوسفی پنج‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 01:06 ق.ظ http://ververehgis.blogfa.com

باور کن یه مدت من هم تو همین حال و هوا بودم

خیلی بده ُ من هم به همین چیزا فکر می کردم

به مرور زمان از بین می ره ُ ولی نه به طور کلی ٬ هرازچند گاهی که یادت میاد حالت گرفته می شه و بعد بای بای ٬ می شی همون آدم سابق

اه راستی اومدم بگم کلاسا داره شروع می شه برو به سایت دانشگاه ( سایت واحد خودمون نه سایت مرکزی و نه جای دیگه ! ) برنامه کلاسی رو بگیر ُ در ضمن اگه یم خوای انتخاب واحد خودت رو تصحیح کنی فک کنم تا هفدهم می شه ٬ بجنب تا دیر نشده همکلاسی

اره الان همچی بگی نگی از بین رفته!
اوه کلاسا رو اومدم. مرسی خبر داشتم.
نه انتخاب واحدم رو درستش کردم

مصطفی پنج‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 01:07 ق.ظ http://bia2bnd.com

سلام دوست عزیز
وبلاگ زیبایی دارید
درخواست تبادل لینک با شما را دارم
در صورت تمایل لینک ما را با نام زیر در وب سایت خود قرار دهید
و نام لینک خودتون رو بفرستید با تشکر
===============
گالری مدل لباس
http://www.BandarPix.IR
===============
بیا تو بندر
http://bia2bnd.com
===============
به امید همکاری های بعدی
منتظر جوابت هستم!

سلام
ممنونم
باشه حتما میام

مزیری پنج‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 12:14 ب.ظ http://www.ruydarcity.blogfa.com

آقای حسینی بازنشست شد و جلیل زاهدی شد مدیر دبیرستان خیلی ها مخالف آقای زاهدی هستند ایشان ۲۴ سال سابقه دارند و یک دوره هم عضو شورای اسلامی رویدر بوده اند.

این سایت در نظر دارد یک نظر سنجی برگزار نماید تا درصد موافقین و مخالفین وی مشخص شود.

میام تو سایتت

حسین پنج‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 04:06 ب.ظ http://pesarnaz.blogfa.com

بعضی مواقع چیزایی که بهشون دل
می بندی با این که می دونی فانی هستن و یه روز از بین می رن ولی اون قدر ارزش دارن که حاضر می شی جونت رو بدی و فنا شدنش به منزله نابودی تو هم هست
ولی وقتی به چیزی که برات مهم نیست و هیچ ارزشی نداره دل می بندی از قبل خودت رو واسه نابودیش آماده می کنی و شاید یه تلنگر باشه ولی خیلی راحت از یادت می ره
بعضی مواقع هم آدم واسه دیگران دل به یه چیزی می بنده که این بزرگترین اشتباه آدما هست
ولی هر موقع احساس کردی نابودی ارزش باعث نابودیت میشه بدون اون یه عشق بزرگه
که تو دلت لونه کرده و هر کاری برای رسیدن بهش باید انجام بدی
اینم بدون خیلی کم پیدا می شن کسایی که این جوری نابود بشن
دیگه بسه خیلی ور زدم
شاد باشی
بای

اره درسته خیلی وقتا میدونی فانیه میدونی آخرش وقتی تموم شد حالت بد میشه و داغون میشی ولی بازم....
بازم بیا
میسی
بای

[ بدون نام ] جمعه 19 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 08:33 ق.ظ

تو نمی دونی من کی هستم - هرچقدرم دورو برت رو نگاه کنی نمی تونی بفهمی من کی هستم - تو توی پاسخهات گفته بودی فهمیدم کی هستی
فقط منم که می دونم تو کی هستی و درد دوریت رو تحمل می کنم
دوستت دارم
ببخشید دوست ارم بازم بگم
دوستت دارم
آره با این حرفت موافقم ولی بعضی عشقهای واقعی فانی نیست
وستت دارم

اشتباه کردم؟
ع ج ب !
فکر کردم فهمیدم !
از کجا بدونیم واقعیه عشق؟

پسر خوانده شنبه 20 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 07:01 ب.ظ http://pesar_khande.persianblog.ir/

سلام....
به نظر تو چی ممکنه وجود داشته باشه که فانی نباشه و دلمون نزنه؟
سر فرصت میخوام همه نوشته هات بخونم.

سلام
اولین چی که به ذهنم میرسه خداست بعدش رو نمی دونم
منتظر م

خانوم معلم دوشنبه 22 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 12:27 ب.ظ

خوب طبیعت بشر همینه.
زیاد ذهنتو مشغول نکن.
منم آپم
بای

سعیمو میکنم

سلام دوشنبه 22 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 05:11 ب.ظ

اینکه انسان به چیزی دل می بنده که دسته خودش نیست چون پیامبر (ص) می فرماید قلب بنی آدم بین دو انگشت خدا قرار داره و هرطرف بخواد اون می چرخونه اما مهم اینه که ما در قبا اون احساس چه واکنشی نشان بدهیم که باز خدا در سوره آل عمران می فرماید زین لناس حب الشهوات من النساء والبنین والقناطیر المقنطره من الذهب والفضه والخیل المسومه والانعام والحرث ذلک متاع الحیاه الدنیا والله عنده حسن الماب خدایا توفیق عمل نصیب بکن

دست خودمون نیست دل بستن دیگه؟
میشه جلوش رو گرفت؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد