خواهر کوچولو

خواهرکوشولو

خواهر کوچولو

خواهرکوشولو

....

سلام همه خوبین

توی بندر یه بازار جدید باز شده به اسم بازار حصیری. خب یه جورایی همه چیزا حصیریه! عکسا خودش بهتر میتونه گویای این بازار باشه...

 

  

 

 

قشنگن نه؟

خب بذارین همه چی رو بگم. بعد عمری با بچه ها قرار گذاشتیم بریم موزه. تازگیا موزه مردم شناسی باز شده. دو دل بودیم که بریم موزه یا بریم حمام گله داری. توی تاکسی که بودیم تصمیم گرفتیم بریم موزه. به در ورودی که رسیدیم از مسئول گیشه قیمت بلیط رو پرسیدیم گفت هیچی! دوباره پرسیدیم چقدر؟ گفت هیچی!!! ما که کلی ذوق کرده بودیم با کله رفتیم تو یهو یکی از بچه ها برگشت و پرسید :آقا می تونیم عکس بگیریم؟ آقاهه گفت: هر کاری دوس دارین بکنین!!!!

وااااااااااای وقتی رفتیم تو ... چقدر ذوق می کردم من. انقدر واقعی بودن آدماش. پیش هر مجسمه یه عالمه می ایستادیم و ... قشنگترین قسمتش بازارش بود. خیلی همه چی طبیعی بود. صدای بازار هم پخش میشد. یه لحظه یه آقایی اونجا وایساده بود رو با مجسمه اشتباه گرفتم!!!

 یه حظه به محسمه خیره شده بودیم که یهو یکی از بچه ها گفت تکون خورد. باور کن تکون خورد. من دارم میترسم بریم !!! حالا بیا و درستش کن. هر چی می گم بابا اینا که واقعی نیستن میگفت که نه من دارم حس می کنم که اینا واقعی ان یا هم آدمای واقعی رو خشک کردن!!!! همچین با دقت نگاه می کرد که.. گفت که نگاه کن چشاش رگ هم داره!! تا اینکه اون آقای مسئ.لش اومد و برامون توضیح داد چشماش رو از آلمان آورده بودن و از موم ساخته شده بود بدنشون و موهاشون رو هم از آرایشگاه ها !!

طبقه بالا موزه اشیا عتیقه و قدیمی بود که از زیر خاک بیرون آورده بودن. همه تاریخا خیلی جالب بودن . خیلیاشون مال قبل از میلاد بودن و این نشون میداد که اون زمونا توی استان هرمزگان هم زندگی بوده.

یه چیز خیلی جالب توی موزه یه خمره بود که از زیر زمین در آورده بودن. یه کوزه بزرگ و گشاد بود. آقاهه می گفت که توی اون زمونا جسداشون رو میذاشتن توی این. یعنی یه جورایی تابوت بوده. عقیده داشتن که نباید مرده هاشون با چهار عنصر اصلی یعنی آب و خاک و باد و آتش تماس پیدا کنه. اگه هم این اتفاق می افتاد، خونواده اش اونجا رو ترک می کردن و عقیده داشتن که نحسی و نفرین میاره با خودش.

یکی از اونا یه جسد هم توش بود. یه سرمه دان هم توی همون بود که موقع مرگ میذاشتن کنار مرده هاشون.

جسد مال یه دختر بچه بود. البته فقط جمجه اش بود و چند تا استخوان. شکل کوزه یه جورایی شبیه رحم مادر بود یعنی مرده توش مثل تو شکم مادر نشسته باشه همون حالتی که توی رحم هست.

راستی اون روز روز جهانی موزه بود واسه همین ورودی نداشت!!